0
Dobra, już to ogarniam.
Kompozytor Weston jest referencyjną implementacją kompozytora Wayland. (Mówiąc prościej - przykładowa implementacja kompozytora, który wykorzystuje protokół Wayland do komunikacji Klient-Kompozytor)
Co to jest kompozytor:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Mened%C5%BCer_kompozycji
Co to jest menedżer okien:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Mened%C5%BCer_okien
Co to jest Open GLES:
W skrócie mówiąc podzbiór funkcji OpenGL.
Co to jest Direct Rendering Infrastructure - DRI (Po angielsku) :
https://en.wikipedia.org/wiki/Direct_Ren...astructure
Odpowiedź na moje pytanie brzmi tak:
Teoretycznie można stworzyć kompozytor, który będzie wykorzystywał protokół Wayland do komunikacji między klientami a kompozytorem oraz korzystał z API OpenGL, tylko że problem jest w tym, że biblioteki GL, która jest częścią sterownika MESA wymaga GLX do działania, więc to wyklucza możliwość stworzenia kompozytora opierającego się wyłącznie na protokole Wayland.
Więc miejmy nadzieję, że Freedesktop.org coś zrobi w tym kierunku, żeby rozwiązać tą zależność od GLX.
Jest coś takiego jak direct rendering (DRI), który umożliwia nieuprzywilejowanym programom w przestrzeni użytkownika wydawać polecenia sprzętowi graficznemu bez konfliktu z innymi programami. Głównym zastosowaniem DRI jest zapewnienie akceleracji sprzętowej implementacji OpenGL w Mesa. Direct Rendering używa się też do zapewnienia akceleracji OpenGL na konsoli bufora ramki bez działającego serwera wyświetlania.
Ale, żeby wyświetlać na ekranie i tworzyć okna to wraz wymaga kompozytora Wayland czy X11.
Pomoc (Po angielsku) :
https://unix.stackexchange.com/questions...-of-opengl
Kompozytor Weston jest referencyjną implementacją kompozytora Wayland. (Mówiąc prościej - przykładowa implementacja kompozytora, który wykorzystuje protokół Wayland do komunikacji Klient-Kompozytor)
Co to jest kompozytor:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Mened%C5%BCer_kompozycji
Co to jest menedżer okien:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Mened%C5%BCer_okien
Co to jest Open GLES:
W skrócie mówiąc podzbiór funkcji OpenGL.
Co to jest Direct Rendering Infrastructure - DRI (Po angielsku) :
https://en.wikipedia.org/wiki/Direct_Ren...astructure
Odpowiedź na moje pytanie brzmi tak:
Teoretycznie można stworzyć kompozytor, który będzie wykorzystywał protokół Wayland do komunikacji między klientami a kompozytorem oraz korzystał z API OpenGL, tylko że problem jest w tym, że biblioteki GL, która jest częścią sterownika MESA wymaga GLX do działania, więc to wyklucza możliwość stworzenia kompozytora opierającego się wyłącznie na protokole Wayland.
Więc miejmy nadzieję, że Freedesktop.org coś zrobi w tym kierunku, żeby rozwiązać tą zależność od GLX.
Jest coś takiego jak direct rendering (DRI), który umożliwia nieuprzywilejowanym programom w przestrzeni użytkownika wydawać polecenia sprzętowi graficznemu bez konfliktu z innymi programami. Głównym zastosowaniem DRI jest zapewnienie akceleracji sprzętowej implementacji OpenGL w Mesa. Direct Rendering używa się też do zapewnienia akceleracji OpenGL na konsoli bufora ramki bez działającego serwera wyświetlania.
Ale, żeby wyświetlać na ekranie i tworzyć okna to wraz wymaga kompozytora Wayland czy X11.
Pomoc (Po angielsku) :
https://unix.stackexchange.com/questions...-of-opengl