0
Według mnie, to potwierdza, że problem nie dotyczy laptopa, a router lub czegoś wyżej. Poszukaj, gdzie znaleźć logi i je zapisuj.
I zrób pewien sprawdzenie -> dla wykluczenia problemów i innych rzeczy, zrób tak, by do routera było w tym momencie podłączone tylko 1 urządzenie. Na nim odpal system live:
Co do parametrów z umowy - wszystko jest jak najbardziej ok, pewnie jest tam gdzieś ukryte magiczne słowo "do", które sprawia, że jak masz oferowane 1Gbps, a leci ci 1kbps to wszystko jest ok, no bo my nie deklarowaliśmy minimum, tylko maksimum
I zrób pewien sprawdzenie -> dla wykluczenia problemów i innych rzeczy, zrób tak, by do routera było w tym momencie podłączone tylko 1 urządzenie. Na nim odpal system live:
- zrób speedtest, zapisz log z routera
- podłącz się pod VPN, zrób speedtest, po przywróceniu łączności wyłącz VPN, zapisz log z routera,
- wejdź w opcje zabezpieczeń na routerze, zapisz sobie co było włączone i wyłącz wszystkie (rozwiązanie chwilowe, jak będzie bez żadnej osłony, pozwoli ustalić, czy problem jest z routerem, czy gdzieś dalej)
- połącz się pod VPN i zrób speedtest, po przywróceniu łączności wyłącz VPN, zapisz log z routera i ustaw zabezpieczenia jak były:
- jeżeli teraz przejdzie -> problem jest związany z zabezpieczeniami na routerze, wynikający najprawdopodobniej z przesyłu zbyt wielu pakietów w danym okresie (nie zawsze upgrade jest bez skutków ubocznych )
- jeżeli znowu nie przejdzie -> problem prawdopodobnie jest poza twoim zasięgiem
- jeżeli teraz przejdzie -> problem jest związany z zabezpieczeniami na routerze, wynikający najprawdopodobniej z przesyłu zbyt wielu pakietów w danym okresie (nie zawsze upgrade jest bez skutków ubocznych )
Co do parametrów z umowy - wszystko jest jak najbardziej ok, pewnie jest tam gdzieś ukryte magiczne słowo "do", które sprawia, że jak masz oferowane 1Gbps, a leci ci 1kbps to wszystko jest ok, no bo my nie deklarowaliśmy minimum, tylko maksimum
Kernel: 6.2.0-32-generic x86_64 Desktop: Xfce 4.18.1 Distro: Debian GNU/Linux 12 (bookworm)